29 augustus 2012

Mooi wit wonen

Een Scandinavisch interieur staat voor mij voor wit met neutrale tinten. Zo ziet mijn eigen huis er ook uit. Enige jaren geleden hadden wij plannen om naar Zweden te verhuizen en als ik deze foto's zie, niet alleen van de huizen maar ook van de buitenplaatjes en veranda's, de bouwwerken die voor overdekt buitenzitje door moeten gaan, en alles er omheen krijg ik een warm gevoel van binnen. Helaas kon het voor ons om persoonlijke redenen niet doorgaan.



De entree van de Zweedse huizen zijn meestal ruim en wit versterkt dat nog eens.



Ook de huizen hebben veel ruimte met rare onverwachte hoekjes. Dat maakt ieder huis in Zweden zo uniek.

En dit is nog iets wat ik heel graag in mijn huis zou willen hebben, een kakelugn. Een echte Zweedse kachel die ze in huis opmetselen en daarna tegelen.



Een grote hal. banken worden vaak gebruikt als opbergplaats voor schoenen.

De huizen kosten bijna niets in Zweden en dan heb je een enorm vrijstaand huis met een flinke lap grond er omheen. Hadden we in Nederland nog maar wat meer ruimte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten